top of page
Search

ניו יורק טריוויה #3 או: מה זה הבניין החום הזה ליד ברייאנט פארק?


שבוע חדש ונפלא לכולן ולכולם!


תהיתם פעם מה הקטע של הבניין החום-שחור הזה עם הקצוות המוזהבים שנמצא ממש על ברייאנט פארק? אז קודם כל, היום הוא מלון. אבל הוא לא התחיל ככה. משהו שחשוב להבין על הרבה מגורדי השחקים בעיר הזאת - החזית שלהם הרבה פעמים מפרסמת את הייעוד שלהם. ובמקרה הזה - הבניין נבנה ב-1924 ולא היה מלון בכלל, אלא נועד לחברת אמריקן רדיאטור (וככה גם קראו לו עד 2001 - The american radiator building), שייצרה, ניחשתם נכונה, רדיאטורים, כלומר - אמצעי חימום. אז הלבנים השחורות שמרכיבות את הבניין למעשה אמורות לייצג את אחד מאמצעי החימום החשובים בהיסטוריה האנושית - פחם. הקצוות הזהובים אמורים לייצג את התוצאה של חימום הפחם. וביחד - אמנות (ופרסומת) ממש מתחת לאף שלנו!


היום, כאמור, הבניין הוא מלון די שיקי, ואם מגיעים לכאן חברים עשירים - הכי הייתי שולחת אותם לשם, ולו רק בגלל הנוף לפארק (תדמיינו סמיילי עם עיני לבבות). מה שכן, שווה ללכת לבר החדש שלו שנפתח לא מזמן (בסגנון מרוקאי!), כי בעיקרון מסתבר שזה ה-מקום לפגוש בו סלבים, אם זה הקטע שלכם. מדוע? במלון יש חדר הקרנות פרטי (לא פתוח לקהל הרחב כמובן), ומלא במאים ובמאיות נחשבים ונחשבות (ווס אנדרסון ומרטין סקורסזה למשל), עורכים פה הקרנות פרטיות לסרטים שלהם, וכל המי ומי באים וצופים ואחר כך שותים קוקטיילים בבר ורק מחכים ומצפים שאנשים כמונו יבואו לשוחח איתם.


אגב, למי שאוהב ואוהבת בניינים ורוצה לשמוע על עוד כמה - סיור המידטאון שלי מתמקד הרבה באדריכלות ובסודות של הבניינים הכי מטורפים של העיר, ומאחר שאנחנו נכנסים לרובם, אז בחורף מתחממים ולא רוצים למות, ובקיץ מתקררים ולא רוצים למות! וראיתם מה זה, פרסומת לעצמי ממש מתחת לאף שלכם. למדתי מהבניינים הטובים ביותר.




300 views0 comments
bottom of page