top of page
Search

ניו יורק טריוויה #2 או: מה פשר המספרים שרצים על הבניין הדרומי ביוניון סקוור?

Updated: Apr 11, 2018

ובכן, אני יכולה לספר לכם שגם ניו יורקרים שגרים בעיר הזאת כל חייהם לא בהכרח יודעים את התשובה לשאלה הזאת! השורה התחתונה - זה שעון. השורה הפחות תחתונה - זאת יצירת אמנות שמבלבלת אנשים כבר מאז 1999 כשיצרו אותה. 

בעצם המספרים הרצים הם חלק מיצירת אמנות גדולה יותר שנקראת המטרונום, וכוללת את כל שאר הדברים המוזרים שנמצאים לידם, שלכל אחד מהם יש גם שם נפרד: המספרים = The passage, המעבר, כמו מעבר הזמן. העיגול = The infinity, האינסוף (ובעיקרון אמור לצאת משם עשן מדי פעם, יצא לכם לראות?). קיר הלבנים שנראה כאילו יש עליו גלים = The vortex, המערבולת.  האזור המוזהב = the source, המקור. הסלע = The matter, החומר. ולבסוף, יש יד קטנה ממש למעלה שאולי לא שמתם לב אליה = The relic, השריד.

שני האמנים שיצרו את המטרונום, קריסטן ג'ונס ואנדרו גינזל, אומרים שזאת בעצם חקירה של טבעו של הזמן - היצירה אמורה להיות הרהור אמנותי על זמן גאולוגי, היסטורי ואסטרונומי - על הצורות השונות של הזמן והיחסים שלהם לעיר ניו יורק. אז הרהרתי ומצאתי שזה בעיקר די מכוער. 

בכל מקרה, עכשיו נשאלת השאלה - איך זה בעצם שעון? תדמיינו אותו כמו שעון חול - גרגירי נשפכים מצד אחד לצד שני וכך אנחנו יודעים כמה זמן עבר. אז במקרה הזה - יש 15 מספרים - הם מראים את הזמנים *מאז חצות* (שמאל לימין), ו*עד חצות* (ימין לשמאל). אז - אם השעון מציג את הספרות 142806435533109 זה אומר שהשעה היא 14:28 (כי עברו 14 שעות, 28 דקות  ו06 שניות מאז חצות) ושיש 9 שעות, 31 דקות ו53 שניות עד חצות (3 הספרות באמצע - מילישניות ולכן לא מעניינות).

 מבלבל? מוזר? נשכח את זה כבר בפעם הבאה שנעמוד מול השעון? נכון.



284 views0 comments
bottom of page